Regler och villkor

Vad är Semantix bokningssystem eTolk?

Semantix har vi ett bokningssystem för myndighets- och advokattolkning som vi gett namnet eTolk. Systemet är utvecklat för att kunna ge bästa möjliga service till dig som beställande kund. Min kollega Anna Ahlin Blankenburg är systemförvaltare för just Semantix bokningssystem eTolk, så jag tänkte: Vem är mer lämpad än Anna att ge lite mer information om det?

Publicerad 2015-10-13

– Hej Anna! Om du själv får välja, vad tycker du är de största fördelarna med Semantix bokningssystem eTolk för mig som beställare?

– Jag tycker själv om när saker är praktiska så jag skulle nog välja tillgängligheten och översikten, men det är svårt att välja så specifika saker eftersom allt hänger ihop.

– Okej, men då kan du kanske berätta lite mer om hur det hänger ihop? 

– Javisst! Vår ambition var just att göra det enklare, mer lättillgängligt och mer överskådligt för dig som beställare. Ett webbsystem kan du alltid komma åt: det är öppet dygnet runt, veckans alla dagar, året om. Du bestämmer själv när du har tid att administrera dina bokningar – så länge du har tillgång till internet kan du logga in på Semantix bokningssystem eTolk. Dessutom får du tillgång till alla bokningar som är gjorda på det kundnummer du använder, vilket ger dig en god översikt.

– Vad kan man göra i Semantix bokningssystem eTolk?

– Som beställare kan du följa aktiva bokningar och se i vilket stadium de befinner sig. Så snart tolken är tillsatt kan du dessutom – om det är en telefontolkning – se tolkens namn och telefonnummer. Du kan dessutom lämna referensinformation som går direkt till den tillsatta tolken, utan redigeringar. Självklart kan du också ändra dina bokningar och även avboka om du behöver det. Vi skickar naturligtvis en bekräftelse om du angav att du ville ha en sådan när du bokade.

En annan praktisk grej är att det blir lättare för dig att planera. Eftersom du kan se alla aktiva bokningar kan du se om en kollega på avdelningen redan har bokat en somalisk tolk till klockan 10.00 och då kan du, om det passar, välja att lägga din egen bokning av somalisk tolk i direkt anslutning.

När du är inloggad kan du också skicka e-post till oss på Semantix. Den stora fördelen med det är att systemet automatiskt kan styra ditt e-brev till den avdelning som ska ha det och vi kan därför svara snabbare.

– Hur fungerar det med sekretessen?

– Självklart är Semantix bokningssystem eTolk väldigt säkert. Du som beställare kan bara se de bokningar som är gjorda på ditt kundnummer och du kommer aldrig åt någon annans information. Allting är dessutom skyddat av inloggnings-id och -lösenord, och vi kontrollerar noggrant att du verkligen är du och att du har rätt att göra bokningar för en viss kund när du kontaktar oss för att få dina inloggningsuppgifter.

När du sedan är inloggad är överföringen av informationen krypterad, vilket betyder att ingen kan ”kidnappa” och läsa vare sig den information som redan finns i systemet eller den information du lägger in.

Vi vet att sekretess är helt avgörande för de flesta av våra kunder och vi har självklart sett till att våra system uppfyller de högt ställda kraven. Dessutom har alla vi som arbetar på Semantix också skrivit på sekretessåtaganden.

– Om man inte har åtkomst till Semantix bokningssystem eTolk idag men tycker det låter bra och vill testa eller veta mer – hur gör man då?

– Det enklaste är att du går till Registrera dig som kund hos oss på vår webbplats. Där kan du registrera dig som kund, om du inte redan är det, och då kommer du också att få information om Semantix bokningssystem eTolk. Känner du dig osäker kan du mejla till etolk@semantix.se, och saknar du tillfälligtvis tillgång till internet kan du också ringa vår kundtjänst på telefon 0770-45 74 00.

När du har ansökt om att registrera dig kontrollerar vi att du verkligen är du och har rätt behörighet samt att vi har alla uppgifter vi behöver. Vi kontrollerar också att övriga kunduppgifter stämmer. När vi försäkrat oss om att allt är som det ska, skickar vi ut instruktioner för hur du loggar in för första gången – sen är det bara att du sätter igång och prövar själv.

– När du väl bekantat dig med Semantix bokningssystem eTolk hoppas vi förstås att du ska uppleva de fördelar som vi ser:

  • Det är enkelt att använda.
  • Det är lättåtkomligt.
  • Det är överskådligt.
  • Det är tillgängligt dygnets alla timmar, 7 dagar i veckan, året runt.
  • Det är en bra och praktisk service.

– Vart ska man vända sig om man har frågor om Semantix tolkningssystem eTolk eller vill veta mer?

– Kontakta gärna mina kollegor Isabel, Elias eller Johan på support@semantix.se så hjälper de till med mer information.

Senaste bloggposter

Kakor, Kekse, μπισκότα, galletas, keksit, keksi, печенье, 曲奇饼, cookies

Kärt barn har många namn. Kakor är små textfiler som sparas i din dator/telefon och med hjälp av dom kan vi göra din besök på våran hemsida ännu bättre. Om du fortsätter att använda sidan så tillåter du detta.

Här kan du läsa mer om cookies och hur du tar bort dem