Projektledare till Göteborg

Är du lösningsorienterad, självgående och kvalitetsmedveten och vill arbeta i Nordens ledande språkföretag? Vi söker dig som är intresserad av språk, har god systemvana och en nyfiken inställning till förändring och teknisk utveckling!

Placeringsort för tjänsten är Göteborg och det är ett vikariat på ca ett år. Du som söker ska ha möjlighet att starta senast i augusti, men det finns möjlighet till att påbörja vikariatet tidigare.

Om tjänsten

Som Projektledare kommer du att ingå i ett av teamen som är en del av leveransen för översättningsverksamheten. Du är ansvarig för att hantera översättningsprojekt och säkerställer att de går i linje med vår översättningsprocess. Du kommer ofta att samarbeta med andra Projektledare och arbeta i team kring utvalda kunder. Ditt uppdrag är att delta i det praktiska arbetet kring kunden för att vi ska leverera översättningstjänster i enlighet med kundernas förväntningar. Du är även delaktig i arbetet med att hålla en kontinuerlig dialog med kunden i syfte att informera och utveckla samarbetet och arbetsprocessen mellan Semantix och kunden.

Arbetsuppgifter

Din primära uppgift som Projektledare är att koordinera översättningsuppdrag. Detta innebär att du på ett affärsmässigt sätt ska väja rätt leverantör för respektive projekt och löpande hålla kontakten med leverantör och kund genom hela projektet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:

  • arbeta enligt Semantix översättningsprocess och uppsatta mål.
  • ansvara för att leverera och följa upp projekten.
  • ansvara för egna kunder och ha långsiktigt samarbete med dessa kunder.
  • följa upp kundnöjdhet för egna projekt.
  • vara delaktig i upprättande av kundspecifika instruktioner.
  • underhålla och uppdatera översättningsminnen och termdatalistor.
  • hantera reklamationer.
  • delta i etablering och utveckling av kundernas beställningsrutiner vilket även kan innebära utbildning av och information till beställare.
  •  delta i utveckling av faktureringsarrangemang och säkrandet av att det finns prislistor.
  • bidra till ytterligare försäljning av alla Semantix tjänster till utvalda kunder.
  • vid behov, initiera och delta i kundmöten.

Krav

Du som söker ska ha:

  • Har relevant akademisk utbildning inom områden som kommunikation, ekonomi, marknad eller liknade, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Erfarenhet av att arbeta med administration och har därigenom utvecklat din förmåga att arbeta noggrant och strukturerat.
  • Mycket god systemvana.
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande

Det är meriterande om du har arbetat i översättningsbranschen tidigare. Har du arbetat i en koordinerande roll med stora kunder och  komplexa projekt och/eller uppdrag ser vi det som ett stort plus.

Har du ytterligare språkkunskaper, utöver svenska och engelska, är det meriterande.

Personliga egenskaper

För att du ska kunna leverera tjänster som lever upp till våra kunders förväntan behöver du vara noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. För att lyckas, och trivas i tjänsten, behöver du vara en person som har lätt för att samarbeta med andra och delar gärna med dig av din kunskap för att bidra till ett effektivt och positivt arbete i gruppen.  Då du kommer att arbeta i ett högt arbetstempo är det viktigt att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer.

Som Projektledare kommer att ingå i flera olika team och hantera projekt för flera olika kunder därför är det viktigt att du är flexibel och ser förändrade omständigheter som en rolig utmaning. Vi tror också att du som söker har ett stort språkintresse och är nyfiken på olika system och tekniska lösningar.

Ansökan