Vikariera som Sales Support Consultant på Semantix!

Är du driven, resultatorienterad och har ett sinne för att göra goda affärer? Vi söker dig som har erfarenhet av administration, kundkontakt och som dessutom har en nyfiken inställning till förändring och teknisk utveckling!

Vikariera som Sales Support Consultant på Semantix!

Tjänsten är ett vikariat fram till januari 2019 och du ska ha möjlighet att starta omgående. Vi är öppna för sökande i Stockholm, Umeå och Malmö.

Om tjänsten

Som Sales Support Consultant kommer du att tillhöra det team som hanterar inkommande förfrågningar från kunder via telefon, webb och mail. Teamets uppgift är att ge kunden bästa möjliga bemötande och ta fram konkurrenskraftiga offerter. Tjänsten innebär också att du tar ansvar för att bevaka att prioritera förfrågningar som kommer in.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:

  • bearbeta och göra offerter för nya kunder och befintliga kunder.
  • arbeta för att höja täckningsbidrag och hit-rate för offerter
  • kundkontakt vid förfrågningar samt uppföljning av förfrågningar
  • initiera egna kundmöten
  • in-försäljning till befintliga och nya kunder
  • delta på kundbesök tillsammans med Semantix säljare och bistå med stöd genom offertarbete och deltagande på kundbesök
  • delta i ringkampanjer
  • löpande uppdateringar i CRM-systemet
  • svara i telefon och vid behov ansvara för vår chattfunktion
  • samarbete med olika team i produktionen vid överlämningar

Du som söker

Krav

Du som söker ska ha:

  • högskoleutbildning inom kommunikation, ekonomi, marknad, språkteknologi eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • erfarenhet av att arbeta administrativt och med kundfokus
  • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.
Meriterande

Vi ser det som ett stort plus om du har erfarenhet av offertarbete och hantering av komplexa förfrågningar. Det är också meriterande om du har erfarenhet från översättningsbranschen.

Personliga egenskaper

För att lyckas, och trivas i tjänsten, behöver du vara en person som brinner för att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Ditt sätt att samarbeta med andra människor kännetecknas av att du delar med av din kunskap, och som bidrar till ett effektivt och positivt arbete i gruppen. Du bör vara en person som motiveras av att nå uppsatta mål och ha en känsla för affärer.

Då det är högt tempo och många förfrågningar som ska hanteras och prioriteras är det av yttersta vikt att du är kan behålla lugnet i stressiga situationer och fokusera på rätt saker. Du är också noggrann, duktig på att planera och strukturera ditt arbete på ett självständigt och ansvarsfullt sätt.

Ansökan