Möt oss på E-commerce 2016!

Den 11‒12 maj kommer Semantix att vara på plats på E-commerce på Kistamässan i Stockholm. Där är stora företag inom e-handel samlade för att utbyta kunskaper med varandra och belysa den ökade trenden med just handel på nätet.

E-handeln ökar. Allt fler handlar på nätet och det kan vara allt ifrån mat till byggvaror. E-commerce är en stor mässa som anordnas en gång per år. Semantix är på plats för första gången för att sprida kunskap om språk och översättning och om hur man effektivt kan öka sin försäljning med språkversioner på webbplatsen. Översättning till olika språk är något som är a och o inom just e-handel.

Att översätta sin webbplats till flera olika språk ökar självklart affärerna, men också förtroendet hos dina kunder. Språk är identitet. Läser man något på sitt eget språk så blir man mer köpbenägen, säger Maria Balsam, marknads- och försäljningschef på Semantix.

Semantix har en mängd kunder inom e-handel. Företagen har ofta system för översättning och uppdatering av innehållet på webbplatsen till vilka Semantix har tekniska lösningar för språkhantering.

– Översätter man webbplatsen till flera olika språk, så finns det effektiva sätt att arbeta med det på. Vi erbjuder alltid tekniska lösningar som är anpassade just efter kundens behov, så att det ska gå att översätta sin webbplats på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt.

Det finns många diskussioner kring just e-handel. Vilken teknik ska man investera i? Hur ser lagstiftningen ut i övriga delar av världen där målgrupperna finns? E-commerce kommer att bjuda på en mängd intressanta föreläsningar, seminarier och också många intressanta möten.

Jag ser fram emot E-commerce. Det är en stor och påkostad mässa med mycket människor. Det ska bli kul att sprida kunskap om språk och introducera tekniska lösningar både för tolk- och översättningstjänster, säger Maria Balsam.

Maria Balsam
maria.balsam@semantix.se