Ny juridik- och anbudsansvarig till Semantix

Semantix rekryterar Carina Vibenius som ny chef för juridik- och anbudsavdelningen.

– Carinas bakgrund som jurist tillsammans med hennes breda erfarenhet av upphandlingar från både sälj- och köparsidan gör att Carina är mycket väl lämpad som chef för juridik- och anbudsavdelningen. Dessutom har Carina en personlighet som stämmer väl överens med Semantix värderingar, vilket vi anser vara avgörande när vi rekryterar nya medarbetare, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Carina har arbetat som kategorichef och strategisk inköpare i flera olika branscher. Carina kommer närmast från PostNord där hon haft tjänsten som category manager, communication & professional services. Hon tillträder tjänsten på Semantix den 21 september.

– Jag vill gärna arbeta på en arbetsplats där det finns en positiv anda och där de anställda känner sig delaktiga i riktningen som företaget valt, och det tycker jag att jag hittade hos Semantix – det sitter liksom i väggarna när man kommer in i lokalerna, säger Carina Vibenius.