Semantix rekryterar Pär Nordlander som ny CFO

Semantix som under de senaste fem åren har haft en tillväxttakt på ca 20 % per år tar nu nästa steg i expansionen och tillsätter Pär Nordlander som ny CFO. Pär kommer att ingå i koncernledningen och rapportera till vd:n.

–  Rekryteringen är ett led i vårt arbete med att stärka den strategiska styrningen inom Semantix, vilket är en viktig del i vår strävan att befästa vår position som Nordens största och ledande språkföretag. Pärs kunskaper gällande ekonomisk styrning, hans strategiska förmåga och hans positiva arbetssätt är mycket värdefullt för oss i vårt fortsatta utvecklingsarbete inom koncernen. Jag är mycket nöjd med denna rekrytering och ser fram emot Pärs delaktighet i vår fortsatta resa som Nordens ledande språkföretag, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Pär kommer närmast från LRF Media AB där han idag är CFO och vice vd. Han har innan sin tid på LRF Media haft ett antal ledande tjänster inom företagsledning och ekonomistyrning. Han har bland annat haft följande tjänster: chefscontroller på SJ AB, CFO och vice vd på Atodia AB och CFO på Cision Northern Europe.

– Jag ser mycket fram emot att bli en del av Semantix. Företaget har ett starkt varumärke, en marknadsledande position och en tydlig tillväxt- och expansionsstrategi. Jag hoppas kunna bidra på ett bra sätt till Semantix fortsatta utveckling och framgång, säger Pär Nordlander.

Pär Nordlander tillträder befattningen i mitten av februari 2017.

För information

Anders Uddfors, 070-377 48 04, anders.uddfors@semantix.se