Semantix – ett av Europas mest inspirerande företag

I förra veckan tog Semantix emot en utmärkelse som ett av de mest inspirerande företagen i Europa. Priset delas ut av London Stock Exchange dotterbolag, ELITE.

–  Det är naturligtvis mycket glädjande att få ta emot en sådan utmärkelse. Att Semantix ses som en förebild för andra företag är ett fantastiskt svar på det otroligt hårda och samtidigt givande arbete som vi lagt ned de senaste åren, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

I förra veckan höll London Stock Exchange dotterbolag Elite en prisutdelning . Tillsammans har de utsett 1000 företag i Europa, varav 30 i Sverige, som de anser vara förebilder både vad gäller utvecklingsarbete och expansion.

–  Vårt arbetssätt, som grundar sig på våra värderingar och vår förmåga till ständig förbättring och löpande it-utveckling, är några av de faktorer som har tagit oss dit vi är idag.

Stockholm var det första stoppet på den roadshow som just nu pågår för att hedra de mest inspirerande företagen i Europa.

Semantix är Nordens största språkföretag, med tjänster inom översättning, tolkning och språkutbildning. Företaget har ett nätverk med 7 000 översättare, tolkar och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, två i Norge och fyra i Finland. Semantix är majoritetsägt av private equity-företaget Segulah.

Anders Uddfors, vd och koncernchef, 08-506 225 50, anders.uddfors@semantix.se