Semantix är världens nionde snabbast växande företag i språkbranschen

I årets upplaga av Common Sense Advisorys globala rankning av de snabbast växande språkföretagen rankas Semantix som nummer 9 i världen.

Företag mäter ofta framgång genom sin tillväxt i förhållande till antal anställda. Den här rankningen från Common Sense Advisory presenterar de snabbast växande språktjänstleverantörerna (LSP) baserat på intäkter. Rankningen bygger på språkföretagens redovisade finansiella uppgifter i en undersökning genomförd av Common Sense Advisory,  ”The Language Services Market: 2016”.

– Att Semantix nu är det nionde mest snabbväxande språkföretaget i världen förklaras av vår snabba expansion och vårt ständiga utvecklande av användarvänliga digitala språklösningar. Vi är störst i Norden och på fjortonde plats i världen vilket pekar på att vi är på rätt kurs, säger Anders Uddfors, vd och koncernchef på Semantix.

Semantix är Nordens största språkföretag, med tjänster inom översättning, tolkning och språkutbildning. Företaget har ett nätverk med 7 000 översättare, tolkar och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, två i Norge och fyra i Finland. Semantix är majoritetsägt av private equity-företaget Segulah.

Anders Uddfors, vd och koncernchef, 08-506 225 50, anders.uddfors@semantix.se
Maria Balsam, försäljnings- och marknadschef, 0769-49 43 43, maria.balsam@semantix.se