Semantix rekryterar affärsutvecklingschef

Som ett steg i företagets expansion tillsätter Semantix Patric Eklöf som affärsutvecklingschef. Patric kommer närmast från kontorsmaterialföretaget Ocay där han hade rollen som affärsutvecklingschef.

–  Jag är övertygad om att Patrics erfarenhet tillsammans med hans strategiska och analytiska förmåga kommer att bidra till affärsutvecklingen av Semantix på ett utmärkt sätt. Att Patric delar företagets värderingar, i kombination med hans breda erfarenhet, har varit en viktig del i valet av affärsutvecklingschef, säger Anders Uddfors, vd för Semantix.

Patric kommer närmast från rollen som affärsutvecklingschef på företaget Ocay där han satt med i koncernledningen. Dessförinnan har han arbetat som managementkonsult på Boston Consulting Group och som affärsutvecklare i olika roller med fokus på strategifrågor och verksamhetsutveckling. På Semantix kommer han att vara en del av koncernledningen. Patric Eklöf tillträder rollen den 18 april.

–  Jag blev intresserad av tolk- och översättningsbranschen när jag läste Språkföretagens debattartikel i DN för ett tag sedan. Valet att kontakta just Semantix föll sig naturligt eftersom Semantix är branschledande i Norden  och dessutom har starka ägare. Och efter att ha fått en djupare insikt i Semantix möjligheter och utmaningar känns det både spännande och kul att få bli en del av detta, säger Patric.

Anders Uddfors
anders.uddfors@semantix.se