Semantix rekryterar CMO

Semantix rekryterar Annika Hampf som ny Chief Marketing Officer. Annika kommer närmast från rollen som Marketing Director på Pied Tanca Group AB.

– Jag är väldigt nöjd med rekryteringen. Annikas breda kompetens och gedigna erfarenhet  av varumärkesstrategi och positionering både nationellt och internationellt är extremt viktig för oss nu när Semantix expanderar ytterligare, säger Patrik Attemark, CEO på Semantix.

Annika är ekonom med en bakgrund i både B2B och B2C där hon främst har arbetat med utveckling av varumärkesstrategi och positionering samt även omsatt strategier till affärsdrivande kommunikation.

– Att få komma in på Semantix mitt i en spännande förändringsresa och få vara en del av en mycket kompetent organisation där jag kan bidra med min erfarenhet av digital transformation och av att leda varumärkesstrategiskt positioneringsarbete ser jag verkligen fram emot. Semantix har en stark värdegrund och stor kompetens med marknadens bredaste erbjudande inom specialiserade språktjänster, så mitt uppdrag kommer att fokusera på att förtydliga den positionen och att på lång sikt utveckla verktyg för att möta kunden på ett relevant och kvalificerat sätt, säger Annika Hampf.

Annika  tillträder tjänsten den 4 april 2018 och kommer att vara placerad på Semantix i Stockholm. 

 

Semantix är Nordens största språkföretag och har tillhandahållit tolkning, översättning och avancerade språklösningar till den offentliga sektorn och privata företag i mer än 50 år. Semantix omsätter omkring 900 miljoner kronor och arbetar enligt ISO 9001:2015. Koncernen har kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland och representation i Kina, Chile och Spanien. Semantix har omkring 400 anställda och ett omfattande nätverk av tusentals språkspecialister över hela världen. Semantix är majoritetsägt av private equity-fonden Segulah V L.P. Mer information:www.semantix.se

För mer information



Bifogade filer



Dela