Semantix rekryterar CMO

Semantix rekryterar Annika Hampf som ny Chief Marketing Officer. Annika kommer närmast från rollen som Marketing Director på Pied Tanca Group AB.

– Jag är väldigt nöjd med rekryteringen. Annikas breda kompetens och gedigna erfarenhet av varumärkesstrategi och positionering både nationellt och internationellt är extremt viktig för oss nu när Semantix expanderar ytterligare, säger Patrik Attemark, CEO på Semantix.

Annika är ekonom med en bakgrund i både B2B och B2C där hon främst har arbetat med utveckling av varumärkesstrategi och positionering samt även omsatt strategier till affärsdrivande kommunikation.

– Att få komma in på Semantix mitt i en spännande förändringsresa och få vara en del av en mycket kompetent organisation där jag kan bidra med min erfarenhet av digital transformation och av att leda varumärkesstrategiskt positioneringsarbete ser jag verkligen fram emot. Semantix har en stark värdegrund och stor kompetens med marknadens bredaste erbjudande inom specialiserade språktjänster, så mitt uppdrag kommer att fokusera på att förtydliga den positionen och att på lång sikt utveckla verktyg för att möta kunden på ett relevant och kvalificerat sätt, säger Annika Hampf.

Annika tillträder tjänsten den 4 april 2018 och kommer att vara placerad på Semantix i Stockholm.

För mer information

Patrik Attemark, patrik.attemark@semantix.se


Semantix är Nordens ledande kommunikationspartner för flerspråkiga tjänster och har tillhandahållit tolkning, översättning och språkteknologi till den offentliga och privata sektorn i mer än 50 år. Semantix omsätter cirka 1 miljard svenska kronor och arbetar enligt ISO 9001:2015. Semantix har omkring 450 anställda och ett omfattande nätverk av tusentals språkspecialister över hela världen. Semantix är majoritetsägt av private equity-fonden Segulah V L.P.