Semantix rekryterar HR-chef

Angelika Kjelldorff tillträder som ny HR-ansvarig på Semantix. Angelika kommer närmast från rollen som HR director för Pernod Ricard Sweden.

– Jag är väldigt nöjd med rekryteringen. Att Angelikas breda kompetens i kombination med hennes värderingsbas överensstämmer med Semantix värdegrunder känns väldigt viktigt. Inte minst då vi befinner oss i en kraftig expansionsfas, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Angelika har en kandidatexamen i personal, arbete och organisation från Stockholms universitet och har sedan 1994 erfarenhet från olika HR-roller på bland annat Apple, Electrolux och Fred Butler.

– Att få möjligheten att vara med och ta Semantix till nästa fas känns både spännande och utvecklande. Jag hoppas att jag kan bidra med mycket av den erfarenhet jag har kring förändringsarbete från andra organisationer och fortsätta att driva HR-frågor i rätt riktning för vår organisation.

Angelika tillträder tjänsten den 12 oktober 2015 och kommer att vara placerad på Semantix Stockholmskontor. Hennes främsta uppgift blir att engagera och utveckla våra medarbetare för att nå företagets HR-relaterade mål: att ligga på topp 20 i rankningen på Great places to work. Hon kommer att rapportera till Anders Uddfors, vd för Semantix, och ingå i ledningsgruppen för Semantix. Angelika efterträder Pernilla Lindström.