Semantix rekryterar ny tjänsteområdeschef för översättningsverksamheten

Med en tillväxttakt på cirka 20 % per år tar nu Semantix nästa steg i expansionen och tillsätter Mikael Salenstedt som ny tjänsteområdeschef för översättningsverksamheten. Han kommer närmast från Ramirent där han som affärsområdeschef har varit en del av koncernledningen.

– Rekryteringen är ett led i vår strävan efter att ytterligare vidareutveckla vår översättningsverksamhet samt stärka vår position i branschen. Mikaels kombination av erfarenhet, energi och strategiska förmåga är för oss viktiga egenskaper i det fortsatta utvecklingsarbetet inom affärsområdet översättning. Jag är mycket nöjd med denna rekrytering och ser fram mot att Mikael tar oss vidare på vår resa som Nordens största språkföretag, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Mikael har erfarenhet från flera ledande befattningar inom tjänstesektorn. Bland Mikaels tidigare arbetsgivare återfinns Attendo och Bain & Company. Han kommer att ingå i koncernledningen på Semantix.

– Semantix är ett företag som under lång tid visat en stark tillväxt i en spännande framtidsbransch. Bolagets värderingar stämmer väl överens med mina, med en engagerad och professionell personal som har stort kundfokus. Jag ser fram emot utmaningen att hjälpa Semantix att ta nästa steg i sin utveckling att bli ett större bolag och utveckla processer och strukturer för att framgångsrikt klara av denna resa. Jag är övertygad om att Semantix går en ljus framtid till mötes, säger Mikael Salenstedt.

Mikael Salenstedt tillträder befattningen i mitten av oktober.

Anders Uddfors, tfn 070 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se
Mikael Salenstedt, tfn 070 237 03 03, mikael.salenstedt@gmail.com