Semantix rekryterar Terje Rogne Myklebust som landschef i Norge

Som ett led i Semantix expansion tillsätts Terje Rogne Myklebust som landschef för Semantix Norge. Han kommer närmast från Myklebust Consulting där han var både grundare och partner.

– Terje har ett naturligt driv och en bred erfarenhet av att leda verksamheter inom tjänsteförsäljning. Detta tillsammans med hans öppna personlighet gör att vi är mycket nöjda med att vi lyckats rekrytera Terje till Semantix, säger Anders Uddfors, vd på Semantix.

Terje har bland annat haft ledande befattningar på Commercial Director Allkopi AS, Vice President Sales and Marketing Arcus AS och Marketing Director Weifa AS.

–Det är med stort engagemang jag tackar ja till att bli landschef för Semantix i Norge. Att få företaget att växa är en jättespännande utmaning för mig.  Att få övergripande ansvar kombinerat med att få använda min strategiska och affärsmässiga erfarenhet har varit viktigt när jag valde Semantix. Jag har stor respekt för det arbete och de resultat som medarbetare och chefer har skapat de senaste åren och ser fram emot att utveckla företaget vidare, säger Terje Rogne Myklebust.

Terje tillträder tjänsten den 2 januari 2017.

För information

Anders Uddfors, 070 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se