Semantix rekryterar UX-ansvarig och utvecklare

Som ett led i Semantix digitala strategi utvecklas samarbetet mellan marknadsavdelningen och IT-avdelningen med rekryteringen av Luis Rizo. Han anställs som UX-ansvarig och utvecklare av Semantix digitala miljö. Han kommer närmast från konsultföretaget Valtech.

– För att utveckla Semantix marknadsföring i alla digitala kanaler och utveckla den digitala kundupplevelsen behövs någon som kan förstå och analysera hur våra kunder agerar i våra digitala kanaler och dessutom utveckla tekniken bakom. Luis kommer därför att arbeta både på Semantix marknadsavdelning och Semantix IT-avdelning, säger Maria Balsam, försäljnings- och marknadschef på Semantix.

– Genom denna rekrytering stärker vi samarbetet mellan IT- och marknadsavdelningen, något  vi tror kommer vara helt avgörande för att vi ska lyckas med vår digitala strategi som bygger på att våra kunder och leverantörer erbjuds enkla sätt att interagera med Semantix, säger Karl Jansson, IT-chef.

Luis kommer närmast från Valtech där han arbetat som konsult. Han har en bred utbildning inom webbutveckling.

– Jag valde tjänsten på Semantix för att jag lockades av utmaningen att sammanfoga alla Semantix-system på det bästa sättet för kunden, säger Luis.

Luis tillträdde tjänsten den 1 augusti och kommer att fördela sin tid mellan kontoren i Stockholm och Uppsala.

Semantix är Nordens största språkföretag med tjänster inom översättning, tolkning och språkutbildning. Företaget har ett nätverk med 7 000 översättare och tolkar och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, två i Norge och fyra i Finland. Semantix är majoritetsägt av private equity-företaget Segulah.

Karl Jansson, IT-chef, 018-65 50 42, karl.jansson@semantix.se
Ann Wikland, marknadskoordinator, 0769-46 85 55, ann.wikland@semantix.se