Semantix söker tolkar och gör bussturné i södra Sverige

I syftet att rekrytera fler tolkar ger sig Semantix ut på bussturné. Vi besöker 27 städer i södra Sverige för att lokalt få kontakt med personer som talar flera språk.

– Vi söker tolkar specifikt på dessa orter som vi besöker. Vi behöver tolkar i olika språk beroende på var tolken bor. Av den anledningen är personliga besök det överlägset bästa sättet att rekrytera för oss, säger Thérèse Björk, rekryteringsansvarig för tolkar på Semantix.

På plats besvarar Semantix anställda frågor om tolkyrket. Intresserade personer kan direkt fylla i en intresseanmälan eller bli rekryterade direkt.

Orterna vi besöker är Borås, Båstad, Falkenberg , Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Hultsfred, Hässleholm, Kalmar, Karlskrona, Kista, Landskrona, Linköping, Malmö, Norrköping, Oskarshamn, Ronneby, Skärholmen, Stockholm, Tingsryd, Trelleborg, Uppsala, Varberg, Vetlanda, Vimmerby, Västervik, Växjö, Ystad och Älmhult.

Semantix är Nordens största språkföretag med tjänster inom översättning, tolkning och språkutbildning. Företaget har ett nätverk med 7 000 översättare och tolkar och erbjuder språktjänster inom alla språk. Semantix har sex kontor i Sverige, två i Norge och fyra i Finland. Semantix är majoritetsägt av private equity-företaget Segulah.

Semantix avdelning för tolkrekrytering, 0769-476 907

Semantix film om tolkrekrytering