Semantix tillsätter Country Manager i Finland

Semantix som växer kraftigt i Norden har rekryterat Kalle Toivonen som ny Country Manager för Semantix Finland Oy. Han kommer närmast från ManpowerGroup i Finland, där han varit chef för affärsområdet Experis.

–  Med sin gedigna erfarenhet kommer Kalle kunna leda vår fortsatta tillväxtresa i Finland. Han blir ett värdefullt tillskott i koncernledningen där vi välkomnar hans internationella erfarenheter och kundorienterade förmåga, säger Anders Uddfors, Vd och koncernchef på Semantix.

Kalle Toivonen har innan sin karriär på ManpowerGroup haft ledande internationella befattningar i bolag som Nokia, Sasken och HCL. Han har med sin sälj- och ledarskapsförmåga stor erfarenhet från att leda lokala team som stora internationella verksamheter.

– Det är både lockande och utmanande för mig att få starta min tjänst som Country Manager på ett snabbt expanderade internationellt företag med en så högaktuell verksamhet. Semantix inarbetade mission och värdeord tilltalar mig och bidrog till mitt intresse för tjänsten, säger Kalle Toivonen nyrekryterad Country Manager för Semantix OY.

Kalle Toivonen tillträder den 14 mars.

Anders Uddfors, vd, 070 377 48 04, anders.uddfors@semantix.se