Semantix AutoConnect för översättning av PIM-texter

Semantix AutoConnect för inRiver PIM hjälper dig att snabbt lansera nya produkter på nya språk utan att behöva klippa och klistra eller manuellt exportera produkttexter. AutoConnect är helt integrerad i inRiver PIM, och låter dig bestämma vad som ska översättas med ett knapptryck - Semantix AutoConnect hanterar resten.

Vad är PIM?

Många företag saknar idag ett effektivt arbetssätt för hantering av produktinformation vilket resulterar i dubbellagring, inkonsekvens och att information inte kvalitetssäkras.

Genom att använda ett PIM-system centraliseras processerna och alla i företaget som jobbar med produktinformation kan utgå från en gemensam datakälla. Integrationer med nya försäljningskanaler, såsom e-handel, blir mindre kostsamma då informationen inte är utspridd i flera olika system.

Exempel på försäljningskanaler kan vara: e-shop, produktkatalog, nyhetsbrev, kampanjutskick, nyhetsmejl etc. 

Vad är inRiver?

inRiver är ett svenskt företag som är marknadsledande i Norden för PIM-system. Deras system heter inRiver PIM.

Vad är AutoConnect?

AutoConnect är ett samlingsnamn för Semantix utbud av konnektorer, som skapar en automatiserad översättningsprocess genom att man sammankopplar t.ex. kundens CMS och PIM-system med Semantix API.

Vad är AutoConnect inRiver?

AutoConnect – inRiver är en tilläggsprogramvara för inRiver PIM som möjliggör en automatiserad översättningsprocess för kunden vad gäller bl.a. export av material för översättning/import av översatt material.

Ersätter AutoConnect för InRiver PIM Semantix add-on för översättning i Episerver?

Nej, Episerver är ett webbpubliceringssystem och InRiver PIM ett produktinformationssystem som kan fungera som en datakälla för Episerver.

Beroende på ditt företags setup och behov kan båda tjänsterna vara intressanta. 

Vilka fördelar har Semantix AutoConnect för mig som arbetar i PIM-system?

AutoConnect har fördelen att du kan lansera nya produkter snabbare och på alla marknader samtidigt i och med att du kan översätta och publicera produkttexterna på flera språk samtidigt. Med AutoConnect slipper du klippa och klistra eller manuellt exportera produkttexter för översättning.

Hur mycket tid kan jag spara om jag använder Semantix AutoConnect?

Du sparar all den tid du och dina kollegor tidigare lade på administrationen av översättningar.

Kan man lägga upp fler språk samtidigt i systemet med hjälp av Semantix AutoConnect?

När du ska lansera en eller flera produkter i flera länder använder du Semantix AutoConnect för att automatisera översättningen av dina texter till språken som dina målgrupper talar. Resultatet blir lansering samtidigt i alla länder på alla språken. Visste du att dina affärer ökar med 25 % om kommunikationen förs på målgruppens eget språk?

Kan jag få en demo av AutoConnect?

Ja, boka en tid med din kontaktperson på Semantix för ett webbseminarium eller personligt möte.

Kan jag följa arbetets gång i Semantix AutoConnect?

Ja, du har full kontroll över alla pågående och avslutade översättningsprojekt.

Kan jag ha direktkontakt med översättaren i Semantix AutoConnect?
Ja, i den mån att du kan ge feedback till översättaren på en genomförd översättning.

Hur beställer jag Semantix AutoConnect?

Tala med din kontaktperson på Semantix eller mejla contact@semantix.se.

Hur ser abonnemangsformen ut?

Vi erbjuder två abonnemangsformer: 12 månaders bindningstid med fakturering per kvartal eller att du betalar hela kostnaden i förskott, och då bjuder vi på en månadsavgift.

Ingår översättningen också?

Nej, du betalar separat för översättningskostnaderna enligt det avtal du tecknar med Semantix.

Hur installerar jag AutoConnect?

Installationen av AutoConnect i inRiver PIM sker med hjälp av ditt företags interna IT-resurser eller en extern s.k. solution partner till inRiver (se www.inRiver.com). Det är du som anlitar ditt företags solution partner för att få hjälp med installationen.

Hur lång tid tar det att installera?

Vi har fått en uppskattning på 6–8 timmar från en av inRivers solution partners, men det beror såklart på hur er installation ser ut.

Vilken version av inRiver PIM stöder Semantix AutoConnect?

Semantix AutoConnect – inRiver PIM är byggd för inRiver PIM 6.3. Har du en senare version och är intresserad av Semantix AutoConnect ta kontakt med Semantix.

Fungerar Semantix AutoConnect med såväl mjukvaran (rich client/desktop version) som webbversionen?

Semantix AutoConnect – inRiver är utvecklad för webbversionen.

Ingår uppdateringar?

Semantix säkerställer att AutoConnect – inRiver hålls uppdaterad och kompatibel med uppdateringar från inRiver inom den helversion som kundens installation av inRiver PIM hade vid tidpunkten för installationen av AutoConnect – inRiver.