Översättning på ett enkelt sätt

Med Semantix Language Hub får du fullständig kontroll över alla dina översättningar via ett användarvänligt gränssnitt.

Du kommer åt allt från en plats

Skärmdumpar från Semantix Language Hub som underlättar innehållslokalisering

Du kommer åt allt från en plats

Vill du beställa en översättning eller följa upp pågående eller tidigare beställningar? Du hittar enkelt allt du behöver i Semantix Language Hub.

Be om åtkomst

Hur fungerar det?

01

När ditt innehåll är klart att översättas gör du en beställning eller skickar in en offertförfrågan.

Du kan också återanvända tidigare beställningar för att snabbt beställa återkommande eller liknande översättningsjobb.

02

När du har lagt din order kan du följa den från början till slut.

När du har lagt din order kan du följa varje översättning från början till slut och se exakt när du kan förvänta dig leverans.

03

Effektivisera arbetet över tid.

Med ett anpassningsbart rapporteringsverktyg i Semantix Language Hub håller du enkelt koll på dina översättningar och kostnader. På så sätt effektiviserar du arbetet ännu mer.

Beställ översättningar i vårt enkla gränssnitt

Du kommer åt allt från en och samma plats

Du kommer åt Semantix Language Hub från både dator och mobil. I det användarvänliga gränssnittet kan du enkelt skapa och följa upp dina översättningsjobb, samt kontrollera företagets terminologi för att säkerställa att ni kommunicerar konsekvent på alla språk.

Add-ons

Få ut ännu mer av Semantix Language Hub med våra smarta plug-in. Vi erbjuder allt från 1-timmes expressöversättning av kortare texter till säker maskinöversättning och mycket mer. Med våra plug-in får du de verktyg du behöver.

Quote

Genom att välja rätt tjänst i Semantix Language Hub kan du minska kostnaderna, korta leveranstiden och snabbare få ut företagets produkter på marknaden.

Kom igång nu
Översikt över dina ordrar i Semantix Language Hub

Varför Language Hub?

Överblick

På Semantix Language Hub får du fullständig överblick över din översättningsaktivitet. Inga fler beställningar via e-post och ingen mer uppföljning i kalkylark – allt sköts från Semantix Language Hub.

Konsekvens

Ditt varumärke är ditt skyltfönster mot världen, och det måste kommuniceras konsekvent. Med Semantix Language Hub i mobilen är företagets terminologi bara en knapptryckning bort.

Leende blond kvinna i vit tröja

Skapat av oss, anpassat för dig

På Semantix Language Hub kan du välja den tjänst som passar dig bäst, oavsett om du bara behöver förstå vad en text handlar om eller vill ha ett välputsat innehåll som kommer att läsas av flera miljoner.

Vill du se hur du enkelt kan skapa och följa upp dina översättningsjobb via det användarvänliga gränssnittet i Semantix Language Hub?
Boka en kostnadsfri demo redan idag

add-ons

Heltäckande översättningssystem

Allt fler tilläggstjänster finns nu tillgängliga för Semantix Language Hub.

Validation

Läs mer

Secure Machine Translation

Läs mer

Term Base

Läs mer

Memory Search

Läs mer

1-Hour Express

Läs mer

API

Läs mer

Hur du beställer översättningar

Få en offert på översättning nu

Add-on: Validation

Add-on: Validation

Se till att ditt budskap träffar rätt

Bidra till och påverka översättningen av ert kritiska innehåll med hjälp av dina egna interna experter.

Semantix valideringstjänst passar utmärkt när du behöver ett par extra ögon som går igenom ditt mest värdefulla innehåll, t.ex. teknisk produktdokumentation som bara dina interna experter är förtrogna med.
Rödhårig kvinna som jobbar som frilansöversättare pekar åt vänster

Upptäck fördelarna med validering

Mer korrekta texter

Genom att låta experter inom din egen organisation bidra till översättningsprocessen ser du till att ditt mest verksamhetskritiska innehåll blir korrekt översatt.

Fullständig åtkomst

Ni kan validera och kommentera översättningar, varsomhelst och på vilken plattform som helst.

Add-on:

Validation

Bara ett klick bort

När översättningen är tillgänglig kan du starta valideringsprocessen med några få klick via valideringstillägget.

Användarvänligt och smidigt

Valideringsprocessen är otroligt enkel – du klickar bara på ”Improve” och redigerar texten eller lägger till en kommentar.

Mer enhetliga texter

Översättningarna uppdateras enligt kommentarerna och ändringarna från dina lokala kontor.

Quote

Förenklad valideringsprocess

Att validera organisationens flerspråkiga innehåll kan vara en krävande och tidsödande uppgift. Du måste hålla koll på alla validerare och se till att de återkopplar i tid och i rätt format.

Med valideringstillägget sköter du allt detta i ett och samma gränssnitt. Det hjälper dig inte bara att bli mer organiserad. Validerarna kan också förhandsgranska sina ändringar med hjälp av valideringsgränssnittet i tabellformat.
Kontakta oss nu

Add-on: Secure Machine Translation

Olika typer av översättning

Add-on: Secure Machine Translation

Professionell maskinöversättning på ett enkelt sätt

Översätt ditt innehåll snabbt och enkelt med vårt maskinöversättningsverktyg, som uppfyller de striktaste säkerhetsbestämmelserna. Secure Machine Translation (MT) är ett bra alternativ när du har tight deadline och behöver en översättning snabbt.

MT är den perfekta lösningen när du bara behöver förstå själva kontentan, till exempel när du får e-post från ett kontor, en kund eller en affärspartner i ett annat land.

Sömlös integrering

Vår fristående Secure MT-portal är sömlöst integrerad i verktygsfältet.

Med det här tillägget, som är helt intuitivt, kan du göra säkra maskinöversättningar snabbt och utan krångel.

Du slipper tidsödande klipp och klistrande.

Secure MT hanterar allt från enskilda mening till hela bruksanvisningar och bevarar originaltextens formateringen, vilket innebär att du slipper tidsödande klipp och klistrande.

Välj bara källspråk och vilka språk du behöver översätta till.

Sedan kan du antingen skriva in texten eller kopiera och klistra in den i gränssnittet. Du kan också ladda upp ett helt dokument.

Quote

Med vår ISO 27001-certifierade tilläggstjänst Secure MT kan du lita på att dina maskinöversättningsprocesser uppfyller alla krav.

Add-on: Term Base

Add-on: Term Base

Presentera ditt varumärke på ett enhetligt sätt, på alla språk

Ta kontroll över företagets terminologi. Ge dina kontor i andra länder möjlighet att hantera sin egen terminologi.

Genom att decentralisera hanteringen av organisationens terminologi förenklar Semantix Term Base hela terminologihanteringsprocessen och ger hela organisationen möjlighet att delta aktivt.

Upptäck fördelarna med Term Base

Användarvänligt och smidigt

Med vårt användarvänliga tillägg hanterar du dina termer som ett riktigt proffs, och om du behöver hjälp finns vår kundsupport alltid till hands.

Bättre konsekvens

Sök efter och återanvänd organisationens fastställda termer så att ni alltid kommunicerar ett och samma budskap.

Fullständig åtkomst

Med vår molnbaserade lösning kan dina medarbetare hantera organisationens termer närsomhelst och var de än befinner sig.

Bara ett klick bort

Vår tilläggstjänst Term Base integreras i verktygsfältet i Language Hub. På så sätt kommer du snabbt och enkelt åt organisationens terminologi.

En skalbar lösning

Att lägga till språk till en befintlig termdatabas är enkelt, och på så sätt ser du till att kommunikationen på nya marknader är konsekvent från dag ett.

Decentraliserad hantering

Företagets kontor i andra länder kan definiera och uppdatera sina egna termer för maximal effektivitet.

Quote

En bild säger mycket

I Semantix Term Base kan du enkelt lägga till bilder till dina termer.

En visuell referens säkerställer att dina medarbetare väljer rätt term och ger våra översättare den kontext de behöver för att översätta dina termer på rätt sätt.
Boka en demo nu

Add-on: Memory search

Upptäck fördelarna med Memory Search

Bättre konsekvens

Sök efter och återanvänd dina översättningar så att du kommunicerar ett och samma budskap.

Alltid uppdaterat

Ditt översättningsminne uppdateras automatiskt varje gång vi gör en översättning åt dig.

Fullständig åtkomst

Dina medarbetare kan närsomhelst söka i organisationens översättningar, var de än befinner sig.

Direkt åtkomst till alla dina tidigare översättningar

Den här tilläggstjänsten är perfekt när du behöver översätta något själv, och när det är viktigt att använda bransch- eller företagsspecifik terminologi. Det kan t.ex. handla om hur företagets produkter eller tjänster namnges, eller om vilken jargong som används inom branschen eller specialområdet.

Med åtkomst till den automatiskt uppdaterade termdatabasen kan du se till att du alltid använder rätt terminologi för din verksamhet.
Quote

Kraften i Term Base och Memory Search

Genom kombinationen av smart terminologihantering och effektiva översättningsminnen får organisationen tillgång till hela spektrumet av språkdata och kan säkerställa bästa möjliga konsekvens för varumärket.
Kontakta oss nu

Add-on: 1-Hour Express

Add-on: 1-Hour Express

Ibland har du helt enkelt inte tid att vänta

Vår tilläggstjänst 1-Hour Express är avsedd för de tillfällen du behöver en översättning snabbt, men inte vill göra avkall på kvaliteten.

Oavsett om du lägger upp ett brådskande meddelande på Facebook och LinkedIn eller kommunicerar ett viktigt budskap till dina internationella kontor är vår expresstjänst verktyget för dig.

Add-on:

1-Hour Express

Snabb och enkel beställning

Välj bara språk, klistra in texten direkt på webbplatsen och slutför beställningen med några få klick till.

Snabb leverans och god kvalitet

Våra duktiga översättare står redo att leverera professionella översättningar av hög kvalitet inom en timme.

Kommunicera med Semantix tolkförmedling.

Tjänsten 1-Hour Express är tillgänglig:

Måndag till fredag mellan kl. 09.00 och 16.00 CET.

Vi hanterar de flesta filformat, bl.a. Microsoft Office, IDML och .txt, och tillhandahåller översättningar till och från:

  • Engelska
  • Tyska
  • De skandinaviska språken
Quote

Fördelar med 1-Hour Express

Om du snabbt behöver översätta 50 ord eller mindre är vår tjänst 1-Hour Express den perfekta lösningen. Din översättning utförs av en professionell översättare och levereras till dig inom 60 minuter.

Kom igång

Add-on: API

Upptäck fördelarna med API

Effektiv integrering

Med vårt API (Application Programming Interface) får du en uppsättning programmeringsverktyg som gör att du kan koppla samman ditt CMS eller PIM-system direkt med Semantix Language HUB.

Kortare tid till marknad

Nå ut till de internationella marknaderna snabbare med ett enkelt och effektivt arbetsflöde som du styr själv via vårt skräddarsydda API.

Säker överföring

Vårt API använder den https-anslutning som är standard i branschen så att dina data skyddas mot alla nyfikna ögon. Ditt lösenord krypteras med bcrypt hash.

Hantera översättningar direkt från dina egna system

Semantix tilläggstjänst API är den perfekta lösningen om du vill anpassa ditt eget översättnings-API. Med vårt API-tillägg kan du anpassa översättningssystemet så att det fungerar problemfritt med det program du använder.

Eftersom vårt tillägg bygger på REST API kan du utan problem låta dina medarbetare använda ditt befintliga översättningsgränssnitt eller skapa ett nytt och koppla det till vårt översättningsflöde i Semantix Language Hub. Allt är anpassningsbart!

Vi är redo att hjälpa dig

Förutom att få heltäckande dokumentation för vårt API kan du även kommunicera direkt med våra duktiga API-utvecklare om du behöver hjälp

Effektivisera översättningsprocessen

Ett välfungerande arbetsflöde för översättningar är en förutsättning för att ditt innehåll ska kunna översättas snabbt och effektivt. Med vårt användarvänliga API kan ett sådant arbetsflöde bli verklighet.

Uppdatera flerspråkigt innehåll snabbt och enkelt

Markera det innehåll du vill översätta och skicka beställningen direkt till vår översättningsportal via API-kopplingen.

Kontakta oss för mer information

Berätta vad du behöver hjälp med så hör en specialist strax av sig till dig.