Regler och villkor

Vad innebär språkhantering?

För att kommunikationen ska fungera i de länder där företaget har sina marknader behöver företaget all information på det lokala språket. I ett språkhanteringssystem hanterar man översättningar, företagets terminologi och översättningsminnen så att all information på alla språk är uppdaterad och konsekvent.

Vilka är fördelarna med språkhantering?

Fördelarna med att arbeta med språkhantering är många, men de riktigt stora är att alla inblandade sparar tid, får översikt och kontroll. Och det gör förstås att företaget sparar pengar. Det blir också mycket lättare att lägga till fler språk och hålla informationen konsekvent allt eftersom företaget utvecklas.

Vilka på företaget är inblandade i språkhantering?

Man kan generellt säga att alla som hanterar dokumentation på företaget är inblandade på ett eller annat sätt. Oftast är det marknads-, produkt-, informations- och webbavdelningarna som är inblandade.

Hur kartlägger jag behovet av språkhanteringssystem på företaget?

För att ta reda på vilken språkhanteringslösning som passar ditt företag bäst har vi har samlat några frågor som tillsammans utgör en behovskartläggning för just ditt företag. Du kan ladda ner frågorna här.

Hur kontaktar jag Semantix om jag vill veta mer om språkhantering?

Klicka på knappen till höger och fyll i formuläret så kontaktar vi dig

Kakor, Kekse, μπισκότα, galletas, keksit, keksi, печенье, 曲奇饼, cookies

Kärt barn har många namn. Kakor är små textfiler som sparas i din dator/telefon och med hjälp av dessa kan vi göra ditt besök på vår hemsida ännu bättre. Om du fortsätter att använda sidan så tillåter du detta.

Här kan du läsa mer om kakor och hur du tar bort dem